|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران:

تکمیل طرح‌های حوزه آب در مازندران با جدیت و حساسیت دنبال شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: تکمیل طرح‌های حوزه آب که مورد تاکید و توجه دولت قرار دارد، در مازندران با توجه به اهمیت و سهم این استان در تولید محصولات کشاورزی باید با جدیت و حساسیت زیادی مورد توجه دستگاه‌ها و مسئولان استان قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران، هوشنگ ملایی روز پنجشنبه -۱۸ اسفند- در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور و قرار داشتن در شرایط خشکسالی، اظهار کرد: در کشور حدود ۱۴۰ میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌شود که سهم عمده‌ای از این تولیدات مربوط به مازندران است و این اهمیت تامین آب در این استان را نشان می‌دهد. 
وی افزود: شرایط آبی کشور و به ویژه مازندران در سال آبی جاری سبب شده نگرانی‌های زیادی ایجاد شود. در شرایط کنونی با توجه به شرایط آبی موجود، باید اولویت نخست روی مساله آب آشامیدنی باشد تا در تابستان با چالش مواجه نشویم. انتظار می‌رود دو شرکت آب‌منطقه‌ای و آب‌وفاضلاب در مازندران با همکاری استانداری طرح تامین آب اشامیدنی در بهار و تابستان سال پیش رو را تهیه کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه مدیریت خشکسالی در کشور و مازندران، امکان گذر از این شرایط با همدلی دستگاه‌های استانی وجود دارد که انتظار داریم در شرایط کنونی شاهد این همدلی و همراهی بین دستگاهی در مازندران باشیم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: تکمیل طرح‌های بخش آب موضوع مهمی است که  رئیس‌جمهور نیز به طور جدی بر آن تاکید دارند. در وزارت نیرو طرح‌ها را رده‌بندی کردیم و مورد حمایت دولت و وزارت نیرو قرار دارند. سامانه‌ای برای بررسی مسائل و موانع اعتباری و فنی طرح‌ها ایجاد شده و انتظار داریم استاندار هم با همین حساسیت و دقتی که در دولت وجود دارد نسبت به تامین اعتبار برای تکمیل این طرح‌ها  اقدام کند.
ملایی اظهار کرد: طبق بررسی‌ها استان مازندران در بخش کنترل مهار آب‌های سطحی نسبت به کشور عقب مانده است. در استانداردسازی شبکه‌های توزیع آب کشاورزی هم این وضعیت دیده می‌شود. با بهسازی شبکه‌های توزیع از تلفات آب در بخش کشاورزی پیشگیری می‌شود.
وی با اشاره به اجرا نشدن برخی طرح‌های مهم آبی در مازندران، افزود: برخی طرح‌های مهار آب‌های سطحی در این استان وجود دارد که هنوز مطالعات آن‌ها به سرانجام نرسیده است. اگر این طرح‌ها اکنون تکمیل شده بودند نگرانی کمتری برای گذر از خشکسالی داشتیم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران به برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف چاه‌های کشاورزی و تامین برق این منابع آبی بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: امسال باید برق مصرفی کشاورزان را بر اساس پروانه‌های بهره‌برداری محاسبه کنیم. مازندران از نظر تعداد این چاه‌ها در کشور سهم قابل توجهی دارد و نزدیک ۲۰ تا ۲۵ درصد چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری متعلق به این استان است.
به گفته وی طبق آمارهای رسمی، از مجموع حدود ۳۳۰ هزار اشتراک چاه‌های پروانه‌دار، حدود ۷۰ هزار اشتراک متعلق به مازندران است و بر همین اساس ضرورت دارد برنامه‌ریزی کاملی برای اجرای درست این طرح در مازندران وجود داشته باشد تا کشاورزان دارای چاه‌های برق‌دار در تابستان با مشکل مواجه نشوند.
ملایی بر لزوم استفاده از سازه‌های آبی در بخش گردشگری نیز تاکید کرد و با اشاره به اهمیت توجه به این فعالیت، تصریح کرد: نگاه وزارت نیرو این است که حتما از این ظرفیت‌ها در بخش گردشگری بهره‌گیری شود. به مازندران نیز با توجه به جایگاه گردشگری‌اش در این زمینه نگاه ویژه‌ای داریم.
این مسئول خاطرنشان کرد: در فرآیند تحقق این هدف نقش استانداری و معاونت اقتصادی و اداره کل میراث فرهنگی در شناسایی سرمایه‌گذاران برجسته و پررنگ است که انتظار داریم به طور جدی به آن پرداخته شود. البته مازندران در این بخش خلاقیت‌های خوبی داشت و پیشتاز است. اما تا رسیدن به نقطه مطلوب که برازنده گردشگری این استان است فاصله داریم.
وی اظهار کرد: ضمن قدردانی از همه مدیران عامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران در سال‌های گذشته از جمله دکتر یخکشی که حدود یک دهه در راس مدیریت این شرکت تلاش کرد، امیدواریم که مدیرعامل جدید نیز با تلاشی مجدانه به پشتوانه تخصص و تجربه‌اش نسبت به پیش بردن اهداف شرکت و مدیریت مناسب منابع آبی اقدام نماید و شاهد افزایش سرعت اجرای پروژه‌های مرتبط با این شرکت باشیم.
حیدر داوودیان که با حکم مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران معرفی شد، از خرداد 1397 مسئولیت معاونت طرح و توسعه شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران را بر عهده داشت. در کارنامه اجرایی وی معاونت منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب‌منطقه‌ای گلستان نیز ثبت شده است.
کد خبر: 2469
  تاریخ خبر : 1401/12/18
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/12/18
 مدیر روابط عمومی
 1002
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 23
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 2,932
  • بازدید دیروز : 7,167
  • کل بازدید : 17,773,621
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/01 13:09:38
  • شناسه IP شما : 3.145.119.199

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821