|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران:

دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به طرح‌های حوزه آب در مازندران دارد

معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با توجه به شرایط مازندران و نیاز همزمان به آب آشامیدنی و کشاورزی، این آمادگی وجود دارد که در دولت سیزدهم طرح‌های مرتبط با آب در مازندران در فهرست طرح‌های اولویت‌دار قرار بگیرد و اعتبارات لازم اختصاص یابد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران، علیرضا الماسوندی در نشست با مدیران و معاونان شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران که روز پنجشنبه -۲۶ آبان- در سالن کنفرانس شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به بافت مسکونی یکپارچه شهری و روستایی مازندران و همچنین جمعیت شناور و خوش‌نشین و در عین حال پیش‌بینی افزایش مهاجرت‌ها به نوار شمالی کشور به ویژه مازندران، نیاز این استان به آب آشامیدنی در سال‌های آینده نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است که این موضوع باید در برنامه‌ها دیده شود. خوشبختانه در برنامه‌ها و طرح‌ریزی‌ها برای آینده مازندران به این موضوع توجه شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه مسائل آبرسانی بر اساس گزارش‌هایی که در بازدیدها ارائه شده، طرح‌ریزی خوبی شده که جای تقدیر و تشکر دارد. تامین آب آشامیدنی در این منطقه شرایط متفاوتی دارد و باید به مرور آب زیرزمینی را از چرخه تأمین آب آشامیدنی حذف کنیم و به سمت استفاده از آب‌های سطحی برویم.
معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان کرد: وزیر محترم نیرو بیشتر از همه افرادی که در شرکت مدیریت منابع آب هستند دغدغه تامین منابع مالی را دارند و تلاش می‌کنند که از هر محلی مسائل مالی حل شود.
این مسئول افزود: یک مساله دیگر در مازندران مدرن‌سازی کشتزارهاست که جهاد کشاورزی هم باید در این زمینه به طور جدی ورود کند. چرا که بار اصلی مشکلات ناشی از کمبود آب در این شرایط بر دوش شرکت آب‌منطقه‌ای است.
وی با اشاره به لزوم ارائه طرح‌ها و ایده‌های مرتبط با مدیریت منابع آب در استان‌ها و شناخت دقیق‌تر کارشناسان و متخصصان شرکت‌های آب‌منطقه‌ای در استان‌ها از وضعیت مناطق مختلف کشور، تصریح کرد: بر خلاف این باور که طرح‌ها باید از تهران به استان‌ها ابلاغ شود، نظرمان این است که استعداد و توان کافی برای ارائه راهکارهای مناسب و حل مشکلات در استان‌ها وجود دارد. معتقدیم بسیاری از مسائل مربوط به این بخش در استان‌ها با توان بومی شرکت‌های آب‌منطقه‌ای قابل مدیریت و برنامه‌ریزی است.
معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به وجود بیش از 120 رشته رودخانه در مازندران خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به رودخانه‌ها به ویژه در مازندران از اهمیت بالایی برخوردار هستند. رودخانه‌های مازندران با تراکم جمعیتی شهری و روستایی مواجه هستند و در شرایط طغیانی ممکن است چالش‌های بیشتری را ایجاد کنند. بر همین اساس باید به مسائل مرتبط با رودخانه در این استان توجه بیشتری شود. چه در گیلان و چه در مازندران با کوچک‌ترین دوره بازگشتی می‌بینیم پهنه سیلاب نسبت به دوره‌های قبل متفاوت است.
عضو هیئت مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان کرد: برای ۱۴۰۲ برنامه ما این است که به حوزه مهندسی رودخانه و بهره‌برداری بیشتر توجه کنیم.
الماسوندی با تأکید بر استفاده صنایع از پساب‌ها تصریح کرد: سهم صنایع مازندران در بهره‌گیری از پساب‌ها بسیار اندک است. با افزایش تعداد شبکه‌های تصفیه فاضلاب باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود تا صنایع از آب آشامیدنی یا آب زیرزمینی برای مصارف صنعتی استفاده نکنند. در بازدیدی که امروز از تصفیه‌خانه فاضلاب ساری داشتیم این موضوع مشهود بود که صنایع بهره‌ای از آب تصفیه شده فاضلاب نمی‌برند و این آب سالم بدون استفاده به طبیعت بازگردانده می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت سدهای لاستیکی برای بهره‌وری بیشتر از آب در حوزه کشاورزی اظهار کرد: طی بازدیدی که از سد لاستیکی فرح‌آباد داشتیم میزان اثرگذاری این طرح و رضایتمندی کشاورزان و باغداران قابل مشاهده بود که لازم است اجرای این قبیل پروژه‌ها در مازندران بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران درباره نصب کنتور برای چاه‌های کشاورزی اظهار کرد: مقرر شد که در برنامه هفتم نصب کنتورها به عهده دولت باشد. اما نصب کنتور کافی نیست. لازم است که بخش کشاورزی ورود کند تا با بهسازی روش‌های آبیاری در میزان مصرف شاهد اصلاح روند باشیم و تولید در هکتار نیز کم نشود.
ارسلان هاشمی رئیس حوضه آبریز اترک و حوضه‌های شمالی نیز در نشست با مدیران و معاونان شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در این شرکت اظهار کرد: عملکرد شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران خوشبختانه در حوزه‌های مختلف و بر اساس شاخص‌های متعدد برجسته و شاخص است که افزایش ۲۵ درصدی تولید برنج در این استان طی سال زراعی گذشته با وجود کاهش بارندگی‌ها و در شرایط خشکسالی یکی از همین موارد است. بر همین اساس تلاش‌های شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران قابل تقدیر است.
در این نشست مدیرعامل، معاونان و مدیران بخش‌های مختلف شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران پیش از اظهارات الماسوندی و هاشمی، مسائل و نکات متعدد مرتبط با بخش آب و مدیریت منابع آبی در مازندران را مطرح کردند و آخرین آمارهای مربوط به وضعیت منابع آبی در مازندران بیان و تشریح شد.
کد خبر: 2420
  تاریخ خبر : 1401/08/26
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/08/29
 مدیر روابط عمومی
 2442
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 61
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 13,276
  • بازدید دیروز : 9,646
  • کل بازدید : 17,613,517
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/09 11:58:02
  • شناسه IP شما : 44.200.196.114

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821