|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مهلت شرکت در جشنواره رسانه‌ای آب و آبادی تمدید شد

مدیر روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران گفت: مهلت شرکت در نخستین جشنواره رسانه‌ای «آب و آبادی» ویژه فعالان رسانه‌ای مازندران به مدت یک ماه تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران، فاطمه پورکاویان اظهار کرد: با توجه به این‌‌که سال آبی تا پایان شهریور ادامه دارد و بخشی از داده‌های مربوط به حوزه آب در مازندران ابتدای پاییز قابل جمع‌بندی و دسترسی برای رسانه‌هاست، مهلت شرکت در این جشنواره به مدت یک ماه تمدید شد تا شاهد تولید آثار کیفی بیشتری از اصحاب رسانه استان باشیم.

 وی افزود: فراخوان این جشنواره 15 تیر امسال با هدف سوق دادن رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای استان به سمت تولید محتوای اثرگذار و مرتبط با اجزای مختلف مسائل پیرامون آب اعم از تأمین، مصرف، بهره‌وری و ایجاد زیرساخت و شبکه آبی در مازندران منتشر شد و قرار بود آثاری که تا 15 شهریور تولید و منتشر شده باشند پذیرفته شوند. اما این بازه زمانی تا 15 مهر تمدید شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد رسانه‌ها و تعداد قابل توجه اصحاب رسانه و خبرنگاران در مازندران انتظار می‌رفت که در حوزه پراهمیت آب شاهد تولید و دریافت آثار باکیفیت و تعداد قابل توجه باشیم.

پورکاویان تصریح کرد: متاسفانه روند موجود نشان می‌دهد رسانه‌های استان در مقایسه با کمیتی که در استان دارند، از نظر تولید محتوای اثرگذار و جریان‌سازی برای حوزه آب که اقتصاد استان به آن وابسته است، عملکرد چندان چشمگیری ندارند. با این حال امیدواریم در مدت تمدید شده شاهد تولید آثار بیشتر و ارزشمندی با محوریت موضوع‌های در نظر گرفته جشنواره رسانه‌ای «آب و آبادی» باشیم.

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت آب­‌منطقه­ای مازندران آثاری که در بازه زمانی 15 تیر لغایت 15 مهر در رسانه‌ها منتشر شده باشند امکان شرکت در جشنواره را دارند و آثاری که خارج از این بازه منتشر شده باشند از جشنواره حذف می‌شوند. ضمن این­که آثار ارائه شده باید در یکی از قالب‌ها و موضوع‌های مد نظر جشنواره تولید شده باشند.

پورکاویان خاطرنشان کرد: به منظور توجه به نقش رسانه­‌های مجازی در جامعه به ویژه حوزه فرهنگ مصرف آب، تصمیم گرفته شد که آثار تولیدی رسانه­‌های مجازی و همچنین تدوین­گران و هنرمندان حوزه تصویر نیز دریافت شود.

وی افزود: در همه قالب‌ها تأکید بر آثاری است که نگاهی صرفا خبری و رویدادمحور نداشته باشند و با استفاده از نگاه خلاقانه و بهره‌مند از شناخت نسبت به موضوع تهیه شده باشند. همچنین در گزارش ویدئویی و پادکست نیز ارائه داده‌ها فراتر از طرح موضوع و در ساختار یک بسته هدفمند مورد تأکید و توجه است.

*محورهای موضوعی جشنواره شامل:

-آب بازیافتی

- برداشت غیرمجاز آب

- آلودگی آب در مازندران

- ترویج شیوه‌های نوین کشت و آبیاری و سازگاری با کم‌آبی

- نقش آموزش همگانی در مدیریت منابع آب

- اهمیت ساماندهی و جمع آوری آب‌های سطحی

- ارزش اقتصادی آب در محورهای توسعه استان

- تشریح اهمیت و کارکرد سازه‌های آبی ایجاد شده در استان (سد، آب‌بندان،کانال)

- تبیین معضلات پیش روی مازندران در حوزه آب باتوجه به افزایش مهاجرت ها به این استان 

این جشنواره در دو گروه رسانه‌های نوشتاری (نشریات، پایگاه‌‌های خبری، خبرگزاری‌ها) و قالب آثار: گزارش / گفت‌وگو / یادداشت و سرمقاله / خبر / اینفوگراف و گروه رسانه‌های دیداری و شنیداری( صدا و سیما، تلویزیون‌های اینترنتی، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها، صفحه‌ها و کانال‌های فعال در فضای مجازی) و قالب آثار: عکس(مجموعه و تک‌عکس)، گزارش ویدئویی / پادکست / تیزر می باشد.

مدیران صفحه‌های اینستاگرامی و تلگرامی شهرها و روستاهای مازندران که در فضای مجازی فعال هستند می‌توانند با تولید آثار ویدئویی از سوژه‌های مرتبط با محورهای موضوعی جشنواره اعم از ظرفیت‌ها و چالش‌های آبی منطقه خود یا روش‌های مناسب به کار گرفته شده توسط شهروندان برای مدیریت مصرف آب در شهر یا روستایی که حیطه فعالیت رسانه‌ای‌شان است در این رویداد رسانه‌ای شرکت کنند.

همچنین تدوین‌گران و هنرمندان مازندرانی حوزه ساخت ویدئو نیز مجاز به شرکت در این جشنواره هستند. آثار این گروه از شرکت‌کنندگان برای حضور در مرحله داوری با لوگوی شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران و به نام صاحب اثر در سایت این شرکت منتشر می‌شود.

علاقه‌مندان می توانند آثار خود را تا 15 مهر 1401 به شماره 09391925663 در پیام‌رسان واتس‌اپ ارسال کنند. 

با توجه به تمدید مهلت جشنواره، تقویم داوری نیز تغییر کرده و آثار ارسالی در نیمه دوم مهر داوری و برگزیدگان در نیمه نخست آبان معرفی خواهند شد.

در هر دسته رسانه‌­ای جشنواره که شامل دو دسته «رسانه­‌های نوشتاری» و «رسانه­­‌های دیداری و شنیداری» است، به سه اثر برتر جایزه اهدا می­‌شود و جشنواره در مجموع 6 اثر برتر اول تا سوم خواهد داشت. همچنین در صورت با تشخیص هیئت داوران، یک اثر نیز به عنوان اثر برتر، جایزه ویژه جشنواره را دریافت خواهد کرد.

نفرات اول تا سوم هر بخش علاوه بر تندیس و لوح جشنواره، به ترتیب 20 میلیون ریال، 15 میلیون ریال و 10 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت می‌کنند و به اثر ویژه‌ای که از سوی هیئت داوران به عنوان برترین اثر جشنواره انتخاب شود 30 میلیون ریال جایزه نقدی همراه با لوح و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.

لازم به ذکر است آثار دیداری یا شنیداری تولید شده به ویژه برای انتشار در صفحه‌های اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی طبیعتاً باید حداقل‌های استاندارد را داشته باشد تا وارد مرحله داوری شوند.

 

 

 

کد خبر: 2395
  تاریخ خبر : 1401/06/16
 مدیر روابط عمومی
 2146
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 91
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 8,290
  • بازدید دیروز : 9,646
  • کل بازدید : 17,608,531
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/09 11:58:02
  • شناسه IP شما : 54.221.110.87

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821