|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

دکتر محمد ابراهیم یخکشی در نشست مشترک با رسانه ها:

در تلاش هستیم تا دوم فروردین روز جهانی آب را با شعار ارزش آب گرامی بداریم.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای مازندران روز سه شنبه مورخ 26 اسفند ماه برنامه نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با رسانه ها در شرکت آب منطقه ای مازندران برگزار شد.

در این نشست ابتدا دکتر محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران ضمن تبریک اعیاد پیش رو و تقدیر و تشکر از رسانه های حاضر و اشاره به محدودیت ها گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم در خدمت رسانه های بیشتری باشیم و امید است این هم اندیشی و تعامل را با رسانه ها بیش از پیش داشته باشیم.

ایشان ضمن اشاره به زیاد شدن جمعیت، توریست و صنعت و از طرفی تغییرات در سبک زندگی و مصرف بیشتر گفت: تقاضای آب همواره در حال افزایش است که شرایط را برای مدیریت منابع آب و حفظ محیط زیست مشکل کرده است

یخکشی افزود: به همین دلیل روز دوم فروردین یا 22 مارس روز جهانی آب در نظرگرفته شد که متاسفانه در کشور ایران بدلیل تداخل این روز با تعطیلات عید نوروز کمتر به آن می پردازیم که امید است بتوانیم در سال آینده با کمک یکدیگر این روز را بیشتر و بهتر اطلاع رسانی نماییم .

وی اضافه کرد: هر ساله برای روز جهانی آب شعاری در نظر گرفته می شود و در سال آینده نیز با شعار ارزش آب، این روز را گرامی خواهیم داشت

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با دبیرخانه ای دانستن فعالیت های شرکت آب منطقه ای و همسو نمودن آحاد جامعه و کلیه سازمان های دولتی و مردم نهاد در حفظ و مدیریت منابع آب گفت: این شرکت در کنار فعالیت های حاکمیتی ، فعالیت های تصدی گری نیز دارد. بخشی از اقدامات حاکمیتی مانیتورینگ و پایش کیفیت و کمیت رودخانه ها، سدها، آب های زیرزمینی و دیگر تاسیسات آبی، صدور مجوزات استفاده از آب و پساب و صیانت و حفاظت از منابع است.

او در ادامه با اشاره به فعالیت های تصدی گری گفت: اجرای طرح های بزرگ و کوچک از جمله مطالعه، طراحی و ساخت سدها، کانال آبیاری زهکشی، تصفیه خانه های بزرگ تصفیه آب و پساب را بعهده داشته و درکنار آن وصول حقوق دولتی را نیز انجام می دهیم.

وی تاکید کرد : 2/6 میلیارد مترمکعب منابع آب در استان وجود دارد که 75 درصد آن آب سطحی است و در حال حاضر 15 درصد از آن امکان ذخیره را دارد و در تلاشیم با اجرای کامل دو سد هراز و گلورد مقدار ذخیره سازی را به 30 درصد برسانیم

محمد ابراهیم یخکشی در ادامه با اشاره به اخذ ردیف بودجه 4 سد دیگر به نام های سجادرود در بابل، آزارود، زارم رود و کسلیان  که عملیات ساخت آن بزودی آغاز خواهد شد بیان نمود: از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه ای مازندران می توان به شبکه های آبیاری و زهکشی مدرن اشاره نمود. در گذشته شبکه های آبیاری و زهکشی سنتی و هدر رفت آب آن بالا بود و از همین سو در حال احداث 170 هزار شبکه مدرن برای آبرسانی هستیم.

ایشان با اشاره به تعداد زیاد رودخانه در بازه شهری و روستایی و میل به مجاورت بالا دررودخانه، برداشت شن و ماسه،  ساخت و سازهای غیر مجاز در ارتفاعات و مشکل دفع زباله و شیرآبه گفت: رودخانه های واقع در بازه شهری را با ارائه طرح جامع برای ایمن سازی و زیبا سازی به شهرداری ها واگذار نمودیم و امیدواریم بتوانیم با همکاری یکدیگر مشکلات و مسائل رودخانه های استان را حل نماییم .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای به بهره وری و استفاده از ظرفیت سدها و تاسیسات آبی اشاره کرد و گفت: سد شهید رجایی ساری نمونه ای کامل از بهره وری است و در تلاشیم تا این بهره وری را در سدهای دیگر اجرا نماییم. بخشی از این بهره وری استفاده از فضای پیرامونی سد برای توسعه گردشگری، پرورش ماهی، احداث نیروگاه برق آبی، استفاده از پساب در کنار تامین نیاز آبی برای شرب ، صنعت و کشاورزی است .

یخکشی با اشاره به طرح احیا و تعادل بخشی از آبهای زیرزمینی که در کل کشور از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: آب های زیرزمینی محدود بوده و امکان توسعه ندارد و باید در مصرف آن صرفه جویی نمود تا با شوری آب مواجه نشویم که اتفاقی جبران ناپذیر است و باید آگاهی احاد مردم را در برقراری تعادل بین آب شور و شیرین افزایش دهیم

وی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم وزارت نیرو احیا کردن شرایط سازگاری با کم ابی در استان ها است و از این رو دو کارگروه ملی و استانی برگرفته از مسئولین کشوری و استانی تشکیل گردید و موضوع سازگاری با کمبود آب در سطح کشور و استان‌ها مطرح شده است و همگی باید تلاش کنیم تا برنامه های تصویب شده را اجرا کنیم.

یخکشی در پایان پس از شنیدن سوالات، انتقادات و پیشنهادات خبرنگاران به سوالات تک تک آن ها پاسخ گفت.

کد خبر: 2121
  تاریخ خبر : 1399/12/26
 مدیر روابط عمومی
 5968
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 56
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 9,649
  • بازدید دیروز : 3,045
  • کل بازدید : 17,762,290
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/30 16:54:14
  • شناسه IP شما : 3.141.24.134

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821