|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

ساخت سد انحرافی جوله رود در بابل آغاز شد

عملیات اجرایی سد انحرافی ' جوله رود ' شهرستان بابل روز پنجشنبه با حضور معاون عمرانی استاندار مازندران، نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در روستای احمدچاله پی از توابع بخش لاله آباد بابل آغاز شد

 

.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای مازندران  این سد که بر روی روخانه کاری قرار دارد در نظر است  در مدت حدود یکسال با اعتبار حدود 20 میلیارد ریال ساخته شده و به بهره برداری برسد  
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران در آئین کلنگ زنی این سد گفت : با افتتاح این سد انحرافی مشکلات سنتی و دیرینه مردم منطقه برای بازسازی و مرمت سردهنه ها و همچنین  انتقال و انحراف آب در مواقع کم آبی و خشکسالی بر طرف شده و سیل نیز مناطق مسکونی  را تهدید نخواهد کرد .

 یخکشی افزود :  با اجرای این سد انحرافی علاوه بر تسهیل در آبگیری آب بندان ها ، بطور مستقیم آب زراعی 3000 هکتار از اراضی  در سطح 30 روستا در محدوده سه شهرستان بابل ، بابلسر و فریدونکنار تامین  می شود .

محمد ابراهیم یخکشی تصریح کرد :شرکت اب منطقه ای مازندران برای تامین آب دشتیکصد هزار هکتاری هراز که محدوه  این سد نیز بخشی از آن است علاوه بر اجرای سد هراز و کانال انتقال آب چالوس احداث بیش از 400 ابنیه را در برنامه دارد که این سازه در  راستای این طرح بزرگ محسوب می شود.

یخشکی با اشاره به نقش راهبردی و مهم استان در تولید محصولات کشاورزی  گفت : استان مازندران به لحاظ برخورداری از رتبه اول در تولید محصولات کشاورزی ، اجرای تاسیسات  تامین و انتقال آب را  برای تولید کنندگان این محصولات یک امر ضروری بر شمرد.
وی در  ادامه با تشریح طرح های  عمرانی شرکت  آب منطقه ای گفت :  خوشبختانه در چند سال اخیر در حوزه آب  اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است و در تمامی شهرهای مازندران هم در بخش آب شرب و هم آب کشاورزی طرح های خوبی در حال اجراست.
وی افزود : مازندران در حوزه آبرسانی یک عقب ماندگی تاریخی داشته است که با افتتاح طرح های در دست اقدام این عقب ماندگی ها جبران خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار مازندران هم گفت : برای استان مازندران که نوع کشت آن کشت استراتژیک برنج است تامین آب و انتقال آن برای کشاورزان بسیار مهم و حیاتی است

نبیان گفت : به یقین اگر کشاورزان ما اطمینان داشته باشند که برای کشت دوم مشکل آب ندارند با رغبت بیشتری اراضی شالیزاری خود را زیر کشت دوم می برند که این امر نه تنها برای کشاورزان درآمد مالی را به همراه خواهد داشت بلکه برنج هموطنان ما می توانند از برنج مرغوب داخلی نیز بهره مند شوند

معاون امورهماهنگی استانداری مازندران افزود : خوشبختانه در سال های اخیر کشت دوم محصولات به خصوص برنج در مازندران جا افتاده است و هم اکنون میزان تولید آن به اندازه ای رسیده است که مصرف جمعیت بیش از سه میلیون نفری استان را تامین می کندو محصولات کشت اول نیز برای مصرف به دیگر استان ها نیز صادر می شود.

 ایشان با تاکید بر ضرورت توسعه زیر ساخت های  تامین اب در بخش کشاورزی گفت :  خوشبختانه در دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار ارزشمندی در این راستا انجام شده است که با تداوم این اقدامات نگرانی و مشکلات مردم در بخش آب به حداقل خواهد رسید.

در پایان این مراسم  سردار نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی  با قدر دانی از تلاش مجموعه آب منطقه ای مازندران بخصوص مدیر عامل آب منطقه ای مازندران  اجرای این طرح  را بخشی از مطالبات دیرینه مردم منطقه برشمرد و گفت : مردم منطقه برای تامین اب خود هر ساله چندین  مرحله نسبت به باز سازی سردهنه خود که بر اثر وقوع هر سیلاب و بارندگی  تخریب می شد با مشکل مواجه بودند و در مواقع کم ابی نیز امکان انتقال آب برای آنها میسر نبود ولی با احداث این سد انحرافی مشکلات مالکین 15000 هکتار از اراضی بطور مستقیم و غیر مستقیم بر طرف می شود .

وی با بیان اینکه کشاورزان  فریدونکناری در تولید محصول برنج  انسان هایی بسیار سخت کوش و پر تلاش هستند و ما وظیفه داریم در این بخش از آنها حمایت کنیم افزود : احداث اینگونه سازه ها  هزینه تولید را کاهش و بهره وری آب را افزایش و در آمد اقتصادی کشاورزان را ارتقاء می بخشد. و این روز برای کشاورزان منطقه روز خیلی مبارکی است که امیدواریم  اجرای این پروژه هر چه سریعتر به اتمام برسد و شاهد جشن اتمام این طرح بسیار ارزشمند در منطقه باشیم.

 

 

 

کد خبر: 1276
  تاریخ خبر : 1395/10/04
 کارشناس روابط عمومی
 1086
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 38
  • بیشترین بازدید همزمان : 303
  • بازدید امروز : 18,800
  • بازدید دیروز : 14,229
  • کل بازدید : 17,839,556
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/06 09:11:52
  • شناسه IP شما : 13.59.236.219

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : ساری کیلومتر 3 جاده ساری - قائمشهر
  • کدپستی : 4815898643
  • تلفن : 4-01133347801
  • فاکس : 01133347800
  • پست الکترونیکی : info[at]mzrw.ir
  • پیامک : 030007650007574
  • تلفن گویا : 1821